Leta i den här bloggen

lördag, maj 31, 2014

Tacksamhet och saker att se framemot

Igår var jag och sambon på restaurang för att fira Mors dag och lite för att fira att hans pappaledighet börjar efter helgen. För första gången sedan Emmie föddes har vi varit ute på "dejt" och det var härligare än jag kunnat föreställa mig. Vi hade klätt upp oss och gjort oss fina för att det skulle kännas mer speciellt och så blev det. Jag kände mig nästan nyförälskad och när jag tittade på min käre sambo kände jag en stor tacksamhet över vart livet har fört mig. Vi satt där och pratade om ditt och datt, en del om Emmie och om hus men även om allt möjligt annat som vi tycker om att prata om men som i vardagen inte alltid blir att man pratar om. Bara det att man tittar så mycket på varandra när man sitter mittemot varandra på restaurang och inget annat som pockar på uppmärksamhet gör att man ser varandra på riktigt. Jag har verkligen en snygg och stilig karl! Och att sitta där och tänka på att vår lilla dotter ligger hemma i sin säng och sover sött (fick sms-rapport från svärisarna) var en underbar känsla!
På väg över bron till stan för att gå på dejt! :)
Jag är snart 37 år och livet är på topp! Det finns så mycket i mitt liv att vara tacksam över och jag är inne i en period där jag fokuserar på hur bra jag har det. På Facebook pågår just nu en uppmaning om att man ska berätta om tre positiva saker varje dag under en veckas tid. Jag har inte skrivit något där men uppmaningen har fått mig att tänka på allt positivt i mitt liv och det är bra! Det finns alltid saker att vara glad och tacksam över även om vissa delar i ens liv känns jobbiga. Vissa kanske skulle tycka att det var jobbigt att börja jobba efter att ha varit hemma åtta månader med sitt barn men det tycker inte jag. Jag tycker det ska bli jättekul och jag tycker också att det ska bli kul att se hur bandet mellan sambon och Emmie blir större och starkare när han får vara hemma på heltid och sköta markservicen. Win-win för alla i vår familj!

Jag är också tacksam över saker jag har att se framemot. Det är mycket kul som händer under sommaren. Till att börja med ska vi åka till Stockholm nästa helg och hälsa på min lillebror och hans familj, vi ska också hälsa på min bästa kompis Johanna på vägen upp, min kusin Sandra som precis flyttat till en ny lägenhet i Sthlm och sen ska vi bo en natt på hotell och vandra på tak i Gamla stan! Berättar och visar bilder efter nästa helg. Ett par veckor senare ska Emmie ut och flyga för första gången då vi ska till Kiruna och gå på min storebrors bröllop och fira hans födelsedag och midsommar (alltihop på samma dag!). Det ska bli himla skoj. Måtte bara vädret vara med oss så att det inte är för kallt när man står där finklädd i sin sommarklänning. Ljust lär det vara i alla fall, det är ju midnattssol däruppe nu och ljust dygnet runt :-). Hoppas det finns mörkläggningsgardiner på hotellrummet. Ett par veckor efter Kiruna är det sex veckors ledigt för mig och ännu har vi inte så jättemycket planerat men i slutet på juli ska jag åka till Johanna och hälsa på några dagar. Bara jag, Emmie får stanna hemma hos sambon. Det ska bli skitkul och välbehövligt! Men när jag sen åker hem kommer jag nog sakna Emmie så himla mycket att det blir underbart att träffa henne igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar