Leta i den här bloggen

onsdag, maj 28, 2014

Halmstad är bäst!

Som Halmstadbo kan man inte annat än bli glad och instämma när man läser att vår stad har blivit utsedd till årets sommarstad 2014. Läs mer här! Jag bor verkligen i en jättefin stad med många alternativ på aktiviteter och rekreation. Det känns som att kommunen satsat mycket på vår stad och framförallt innerstan som jag ofta ser när jag är ute och går. Vi har ett mysigt centrum med många olika butiker och restauranger, gator och torg är smyckade med blommor och konstverk som gör att stan känns levande. Åtminstone på sommaren. Liksom de flesta kustnära mindre städer så är det lite dött på vintern.
Bild och text från Reseguiden.se

Häromdagen gick jag en lång tur med Emmie längs Prins Bertils stig och tänkte flera gånger hur otroligt vackert det är. Vilken ynnest att bo såhär. Det är livskvalité! 
Många av mina nära och kära har såklart varit i Halmstad och hälsat på många gånger men till er som inte varit här på länge vill jag bara säga; Kom hit i sommar! Inte bara för att hälsa på oss utan för att uppleva denna sommarpärla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar