Leta i den här bloggen

tisdag, maj 13, 2014

Snart jobb...

Jag börjar snart jobba igen, den 2 juni är det dags och då tar sambon vid här hemma. Jag börjar med en mjukstart och jobbar fem veckor, sen är jag hemma sex veckor ihop med familjen. Det kommer bli härligt! Många har frågat mig hur det känns att börja jobba och jag måste säga att det känns ganska bra ändå. Jag har älskat att vara hemma med Emmie. Vilken förmån vi har som kan vara hemma och mysa med våra små och få betalt för det, inte många länder man får det...
Hur ska jag kunna vara ifrån denna solstråle många timmar varje dag?
Emmie i fin klänning som morbror Martins sambo Janna sytt.
Sambon ska vara hemma året ut och vi har tänkt att Emmie ska börja på förskolan i mitten av januari nästa år. Det känns härligt att sambon och Emmie ska få sin egen tid, mer än vad de hittills haft på kvällar och helger. Det är något jag tycker är viktigt. Det kommer garanterat att kännas lite jobbigt att börja jobba och vara ifrån min lilla skatt 9-10 timmar om dagen men jag vet att hon kommer att ha det toppen med sin pappa. Och jag har sex veckors ledighet ihop med dem i sommar att se framemot.

Nu hoppas jag att det fina vädret snart kommer tillbaka så att vi kan vara ute så mycket som möjligt och fika och promenera i solen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar