Leta i den här bloggen

måndag, maj 12, 2014

Löptur med Emmie

Vi köpte en vagn som heter iCandy Peach Jogger men fram tills idag hade jag aldrig sprungit med den. Nu var det ju inte därför vi köpte den men såklart hade jag tänkt att någon dag ta en joggingrunda med Emmie i vagnen. Jag har senaste tiden varit slarvig med träningen, har saknat lust och motivation på kvällarna. På dagtid har jag däremot haft lust att träna men inte kunnat när sambon är på jobbet, det har bara blivit promenader. Förra veckan tog jag med Emmie till barnpassningen på gymmet för att se om det skulle kunna funka. Det är från tre månader vilket jag tycker känns på tok för tidigt men nu när hon är sju månader kanske det skulle vara okej. Det handlar ju bara om ca 45 minuter. Men efter att ha varit där med henne en stund kändes det inte bra, inget fel på stället men för mig som mamma kändes det som att det är för tidigt. Så jag skippar det just nu. Istället provade jag att träna på morgonen innan sambon sticker till jobbet och det var skönt! Gjorde det första gången förra veckan och tänkte gjort det i morse igen men jag var för trött efter helgen, jag kom inte upp. Men jag ville verkligen träna idag så då kände jag att det var dags för att komma ut och springa med Emmie i vagn.
Lite bus innan vi ger oss iväg :)
Hörde av sambon som jobbar ett par mil bort att det ösregnade där så jag tänkte att jag måste passa på innan det kommer till Halmstad. Det kändes först bra att komma ut och springa men ganska snart kändes det konstigt och jag undrade vad det var. Jag förstod snart att kroppen inte fick samma "gungning" som vanligt då jag sprang och puttade på en vagn. Så jag fick springa med bara en hand på vagnen för att få upp den andra i rätt gungning. Det var lite lättare och jag sprang på i mitt lilla joggingtempo. Jag är inte snabblöpare direkt. Efter knappt två km började det regna lite smått och sedan ökade det på. Satte på regnskyddet på vagnen och Emmie somnade gott. Själv blev jag jätteblöt men det gjorde inget. Jag hade ju keps och träningskläder på mig och regnet gjorde att jag inte stannade, det var bara att springa på. Det blev 3,5 km, en lagom runda för mig. Det här måste jag/vi göra om :)
Halvvägs på min runda, strax efter bilden togs började det regna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar