Leta i den här bloggen

lördag, maj 10, 2014

Goda baddare

Lite sporadiska inlägg från mig den senaste tiden, jag vet. Jag har haft ganska mycket att göra och inte så mycket att blogga om.

Sedan i torsdags har jag och Emmie varit i Kungälv och hälsat på hos mina föräldrar. Förutom att umgås med dem har jag träffat mina gamla kollegor i Partille, varit på AW med Sabina och sytt lite grejer (återkommer om det). Idag när jag och Emmie var ute och strosade i Kungälv gick vi förbi Göteborgs kexfabrik som ligger just i Kungälv. Och där finns en liten fabriksbutik som heter Bräckboden och de säljer bl.a. de legendariska baddarna, goda chokladkex med skum i som de flesta göteborgare känner till. De säljs inte i butik utan bara i Bräckboden och endast ett par gånger om året. När jag och sambon var i Bräckboden i februari hade de inte Baddare men sa att de kommer till våren. Och nu fanns de där! Så jag gick in och köpte två påsar. Många i den äldre generationen älskar Baddare, framförallt min pappa.
Välkomnande skylt utanför fabriken.
Det fanns gott om baddare och alla jag såg i butiken köpte såna.
Såhär ser de ut!
På påsarna står det Bräck och det innebär, som jag förstått det, fula och skadade kex eller förpackningar. Det är lite som andra-sortering och det var nog så Bräckboden kom till från första början. Men idag kan man köpa även felfria varor. De säljer t.ex. Ballerinakex, Smörgåsrån, Mariekex och Digestive.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar