Leta i den här bloggen

torsdag, april 24, 2014

Träden står i blom

Jag har fotograferat träden i Norre Katts park fem gånger med en veckas mellanrum. Första gången var den 26 mars och nu har det gått en månad och magnolian är i full blom. Så himla fint! Många andra träd är dock inte helt utslagna ännu.

Jag tog bilder på flera olika sätt och min grundtanke var att jämföra bilder där jag fotat hela trädet men jag tycker dessa med grenen blev bättre. Tyvärr har jag dock inte fotat just detta motiv vecka 16 så den bilden ser därför inte likadan ut. (Noterar att foton tagna med systemkamera inte gör sig när man ser dem i mobilen så för er som läser min blogg i mobilen och vill se bättre bilder; kolla i en dator eller läsplatta.)
V13, den 26 mars.

V14, den 2 april

V15, den 10 april

V16, den 16 april

V17, den 23 april
Visst är den sista bilden fin! Tycker den känns så mycket vår, den ger mig en känsla om att sommaren, årets bästa tid, är på gång. Gräset är så grönt och man vill gå barfota och ha picknick på en filt. Och den senaste tiden har man ju börjat se mer sådant i parkerna. Här nedan är fler bilder från vecka 17.

Detta motiv var min grundtanke från början.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar