Leta i den här bloggen

lördag, april 12, 2014

Tillbaka till min gamla kropp

Har suttit vid datorn och plockat ut bilder till Emmies babyalbum och hittade då flera bilder på mig själv när Emmie var nyfödd. Det skiljer 14 kg mellan bilderna. När Emmie var nyfödd var jag kanske inte mitt vackraste jag men så såg jag ut som nybliven mamma och det är ju så det är. Jag var otroligt lycklig och även om jag inte tyckte att jag var speciellt fin tänkte jag inte så mycket på det i början. Man var ju i en bubbla!
13 oktober 2013, Emmie är åtta dagar gammal.
12 april 2014, Emmie är sex månader gammal.
Det har tagit ca 6 månader att gå ner graviditetskilona (även om jag har ett ynka kg kvar) och det var precis vad min barnmorska på Mvc sa till mig. Nu kan jag ha mina vanliga kläder igen och det känns så himla härligt. Nu är man minst sagt sugen på att uppdatera sin garderob. Jag har knappt köpt några nya kläder alls sen Emmie kom. Den 2 juni är det dags att börja jobba igen och tills dess ska jag ha köpt lite nytt och fräscht som inte måste vara amningsvänligt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar