Leta i den här bloggen

tisdag, april 08, 2014

Min kamera

För snart ett år sedan köpte jag en Canon EOS 650D efter att ha funderat länge på om jag skulle ha en systemkamera och i så fall vilken modell. Jag var ganska säker på att jag ville ha en Canon men den fick inte vara för dyr. Jag googlade jättemycket och var även inne i några fotobutiker och frågade om råd. Vi skulle ju åka till New York och tanken slog mig att det skulle vara smart att köpa den där när dollarn är låg. Men det verkade inte vara så stor prisskillnad som jag hade trott och då är det givetvis tryggare att köpa kameran i Sverige. Jag fick rådet att inte köpa en för billig systemkamera. Om man köper en för typ 3000 kr märker man snart att man blir väldigt begränsad för de kamerorna har inte samma kapacitet och klarar inte lika mycket när man väl börjat lära sig hantera kameran. Bättre att gå upp till ca 5000 menade fotohandlaren och han kändes väldigt trovärdig. Och helt plötsligt dök den där kampanjen upp som fick mig att slå till, precis innan vi skulle åka till NY. Jag gav 4999:- för kameran (inkl objektiv) och fick fotoskrivare och en Canon fotobok på köpet. Det priset är svårslaget ännu idag och i USA kostade den betydligt mer. Jag känner mig väldigt nöjd med mitt val och det är väldigt kul att gå fotokurs nu och faktiskt se hur mycket bättre bilder man kan ta när man väl lär sig hur man kan använda den. Det går sakta men säkert framåt. Senare i vår ska jag ta nån dag då jag själv åker iväg nånstans och fotar ute för att kunna öva koncentrerat.
Emmie sover under fotokursen.
Dessa bilder är tagna med min iPhone.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar