Leta i den här bloggen

torsdag, april 10, 2014

Det bor en bebis här

Även om man bortser från de stora sakerna som vagn, säng, skötbord, och en hel del annat, kan man ganska snabbt förstå att det bor en liten här hos oss. Jag har fotat runt här hemma utan att ha riggat och placerat ut saker. Såhär ser det ut hos oss just nu. När man bor två vuxna med bebis i en tvåa är det inte ens speciellt lätt att städa undan. Man ser spår av Emmie lite överallt. Det lär inte bli svårt att fylla hennes framtida rum direkt.

När man tänker efter blir man väldigt glad när man ser de här spåren. I söndags var sambon iväg med Emmie när jag var iväg på en annan grej och när jag kom hem var det ingen hemma (händer inte så ofta!) och jag såg alla Emmies saker och jag råkade även komma när en av hennes leksaker som genast spelade sitt lilla läte. En välbekant melodi som gjorde att jag log för mig själv.
Några mössor i hallen.
Haklapp
Diverse i soffan.
Leksaker och reklamblad, allt är inte Emmies.
Musikmanick.
Fötterna är fixade, händerna ska vi ta nån annan dag.
Vår sänggavel.
Örontermometer och dregglis.
Barnmat
Babysockar på tork.
En cykelkärra som vi fått av min morbror och moster. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar