Leta i den här bloggen

onsdag, april 09, 2014

Nya löparskor

Nu är löparsäsongen i gång. Och vad passar då bättre än att investera i ett par nya löparskor? Mina gamla köpte jag för fyra år sen och även om jag provade ut dem på Löplabbet och de kostade en slant var det på tiden att byta. Jag köpte dessa nya på Stadium till kampanjpriset 799 i stället för ord pris som var 1299. Känns som ett väldigt bra pris! Jag ville ha ett par som var lite mer färgglada (än mina gamla) och det är de väl hyfsat i alla fall. Såg många andra fräsigare men jag vill inte lägga så mycket pengar som många av de kostar. Förutom att vara snygga är det ju viktigast att de är bra för mina fötter. Och jag pronerar så jag måste ha skor som är anpassade till det.
Mina nya Asics.
Mina gamla som är hyfsat fina ändå. 
Skorna är ungefär samma modell som jag haft innan så jag vet att de passar mig. Killen på Stadium sa att man bör byta varje år men då sa jag att det inte är aktuellt för mig. Jag springer inte så mycket och det skulle bli dyrt att byta varje år bara för att branschen säger det. Okej om man springer nån mil i veckan men jag är en kortdistanslöpare och dessutom periodare :) Men nu hoppas jag få lite mer fart. Har bara ett kg kvar av graviditetskilona så det kilot ska jag försöka springa bort. Måste säga att det är stor skillnad i dämpningen på de nya och de gamla. Inte så konstigt såklart men ändå kul när man känner en tydlig skillnad. Det är härligt med lite studs när man springer. Än så länge har jag bara provat dem på löpbandet på gymmet och det kändes bra. 

2 kommentarer:

  1. Jag var också på stadium idag och köpte nya löparskor och när jag kom hem kom jag ihåg att du skrivit här på bloggen att du nyss köpt nya så jag tänkte kolla vilka du valt, gissa vad? Nu är vi sko-kompisar! :-) jättesköna

    SvaraRadera
  2. Va kul! Känns verkligen som att vi gjort ett bra köp :)

    SvaraRadera