Leta i den här bloggen

onsdag, april 23, 2014

Att flytta från stan

Det handlar om sex km från stan till vårt framtida hus. Egentligen är det lite längre från stan än vad jag hade önskat men när man ska flytta från lägenhet till hus får man släppa på vissa "krav". Nu längtar jag väldigt mycket efter att bo i hus trots att jag flyttar från city. Jag har börjat fundera över för- och nackdelar för det finns många av varje men eftersom vi väljer att skaffa hus försöker jag se det positivt så här är fördelarna :)
  • Man slipper alla kråkor som kraxar och förstör en annars trevlig stund på balkongen eller i parken
  • Ljudnivån är lägre och inte lika "bullrig" (jag får lära mig leva med gräsklipparljudet)
  • Man utsätts inte lika ofta för lockelser att shoppa och gå på café (småtrist men man kan spara pengar)
  • Mindre trafik ger lugnare tempo 
  • Det blir närmare att cykla till stranden 
  • Vi slipper parkeringsavgifter och det gäller även folk som kommer och hälsar på
Förbaskade skräniga fåglar!
Sen ger det såklart många andra fördelar med att flytta från en tvåa till ett hus på 170 kvm och det är ju det som är det bästa med hela flytta-till-hus-grejen! Men det kan jag skriva om en annan gång. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar