Leta i den här bloggen

lördag, april 05, 2014

Hjälper pappa köpa kostym

Mina föräldrar har varit på besök i helgen och vi har firat Emmies sexmånadersdag. Vi gick runt på stan och pappa sa att han behövde köpa en ny kostym till brorsans bröllop i sommar. Han ville ha lite hjälp från dottern och det tyckte jag var kul. Jag ville gärna hjälpa honom hitta nåt riktigt snyggt! Vi gick till Brothers och fick snabbt bra hjälp av en säljare. De hade ett bra erbjudande där skjorta och slips ingår när man köper en kostym. Ganska snabbt bestämde "vi" att han skulle ha en grå kostym och när det gällde skjorta var han mest sugen på en ljusblå. Då sa jag att han ska ha en slips med lite färg så det blir lite effekt så jag föreslog en orange med prickar. Pappa såg minst sagt tveksam ut och mamma var väl inte direkt övertygad hon heller men säljaren var på min sida. Och han satte dessutom en matchande näsduk i bröstfickan och sen var saken biff! Se så fin min pappa blev! Bara ett leende som saknas :)
Pappa fick lära sig att man bara ska knäppa översta knappen.
Blir jag fin så här? Nåt som fattas?
Med näsduk i fickan är pappa färdigdressad!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar