Leta i den här bloggen

söndag, december 30, 2012

Upplagda brallor

Två par jeans blev det på mellandagsrean. Är egentligen inte så förtjust i att trängas och köa till provrummet bara för att spara en slant på något som senare ändå visar sig vara ett spontanköp som borde ha undvikits. Men sambon ville till Väla (stort köpcentrum i Helsingborg) och då hängde jag såklart med. Att köpa jeans är något av det svåraste för mig så att jag hittade två par på samma dag är ganska otroligt. Båda var dock för långa men då de passade bra i vidden och satt snyggt i häcken kvittade längden.

Jag lånade svärmors symaskin och la upp dem. Det blir ju aldrig lika snyggt som om man hade kunnat köpa rätt längd från början men jag blev nöjd ändå. Jag brukar ha 30 i längd (om 31 hade funnits hade det varit perfekt!), 32 är lite för långt och dessa båda jeansen var just 32. Kolla in hur olika långa de var! Nudie-jeansen la jag upp 4 cm och Gstar hela 10! Lite märkligt, eller hur?

Nu är jag hursomhelst jättenöjd med mina nya jeans!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar