Leta i den här bloggen

tisdag, december 18, 2012

Julstress även hos mig

Trots att alla julklappar är inhandlade börjar jag känna lite stress inför helgen. Jag har nämligen som målsättning att i princip allt ska vara klart innan lördag så att det bara är att börja njuta när man vaknar på lördag. Det kommer kanske inte bli så helt och fullt :)
Igår, måndag - en vecka kvar till julafton, mötte jag upp sambon på stan och uträttade en del ärenden och bestämde mig sen för att börja bocka av min lista för veckan. Jag började med att slå in alla julklappar och där gick HELA kvällen kan jag säga! Klockan var över 22 när jag var klar. Har köpt lite fler klappar i år, till viss del för att jag har dubblat antalet syskonbarn sen förra julen. Egentligen är det inte dubblat ännu, jag fick mitt tredje syskonbarn i somras men mitt fjärde kommer vilken dag som helst så det har ju blivit fyra att köpa till även om inte den lille stockholmaren har tittat ut riktigt ännu ;)

Detta är inte alla julklapparna...

Här är en del av min lista för veckan. Har fått ta bort några saker från listan för att bloggläsare inom familjen inte ska förstå ett och annat. Det är jullunch på jobbet imorgon, onsdag, och jag har fått i uppgift att ordna prinskorv och rödbetssallad. Jag måste därför steka upp alla prinskorvarna ikväll.

Hemma är det stökigt och grejer överallt. Vi ska julstäda imorgon kväll och då ska jag se till att clementinerna slipper ur sitt nät.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar