Leta i den här bloggen

onsdag, december 05, 2012

Appar för en tågpendlare

Igår fick jag ett toppentips av en kollega. Han använder appen Tågtavlan och sa att den är ett måste för tågpendlaren. Den laddade jag ner direkt när jag insåg att den kommer ge mig stenkoll på var tåget befinner sig och om det verkar avgå i tid. Genom att komplettera med systerappen Tågkoll (samma utvecklare) kan jag lägga in bevakningar på de tåg som jag oftast åker. Då får jag på förutbestämd tid ett meddelande om tågets avgångstid och från vilket spår. Om det skulle vara försenat får jag besked om detta så fort informationen finns tillgänglig. Dock kan det ju ibland hända att det kommer ut först när man står på stationen men då är det ju inte appens fel iaf.

Det här känns så bra! Imorse vid frukostbordet ljöd visselpipan som bekräftade att tåget skulle avgå enligt tidtabell från spår 2.

Jag älskar teknik som underlättar vardagen och som kan bidra till minskad irritation över sena tåg. Apparna kostar 15 resp 28 kr och det är de ju helt klart värda för en tågpendlare.

Tågtavlan med alla förmiddagens avgångar från Halmstad.

Tågtavlan med valda favoritstationer och favorittåg.


Tågtavlan, jag kan se vilken tid tåget gick från senaste stationen.


Tågkoll, dessa avgångar har jag lagt bevakning på.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar