Leta i den här bloggen

torsdag, december 13, 2012

Restaurang Jarlen

Idag lunchade jag med min kompis Jenny och hon jobbar mitt i Halmstad och är bättre än mig på lunchställen så hon fick välja vart vi skulle gå. Då valde hon Jarlen som är en gammal anrik restaurang vid teatern. Man märkte direkt när man klev in att det var ett gammaldags ställe, i positiv bemärkelse. Kolla in menytavlan! Jag trodde knappt på Jenny när hon sa att man ska trycka på knappen vid den rätt man vill ha. Jag var grymt fascinerad! Sen fick man hämta ut sin mat i en liten lucka och man fick sås i en egen snipa, potatis och lingon separat och pannbiffen på en stor tallrik. Så otroligt charmigt ställe!

Jenny kände både kocken och kassörskan, det märks att hon är där ibland. Om jag hade jobbat i stan hade jag gärna gått dit ofta för det var både gott och charmigt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar