Leta i den här bloggen

lördag, december 29, 2012

Kallis i Båstad

När man har många lediga dagar behöver man aktivera sig och därför valde jag och sambon att åka till Kallbadhuset i Båstad för att bada och basta. Han badar både varmt och kallt, själv nöjer jag mig med det varma utomhusbadet. Jag klarar inte att vinterbada, jag gör det bara inte. Han har försökt övertala mig många gånger men jag kan inte (har dock försökt, klarar bara till fötterna). Det räcker gott med att sitta i det varma badet och blicka ut över havet. Händer och fötter blir sådär härligt skrynkliga efter ett tag. Att basta är också så himla gött! Det känns riktigt skönt och hälsosamt för kroppen.

Förra året var vi där ett gäng på nyårsafton innan festen vilket var en härlig uppladdning. Nackdelen när man åker dit som par är att man får basta själv. Det hade varit kul om det hade funnits en bastu där man kunde sitta blandat. Tur att man kan bada i den varma poolen tillsammans iaf. När vi var i Österrike för några år sen kunde alla basta och duscha med alla men då skulle alla vara nakna så då tog vi seden dit vi kom :)

Kallbadhuset i Båstad. 
Skansen och Centrecourten i bakgrunden.
Stranden i Båstad. 
Här badar jag INTE. 
Gött att bada varmt och se ut över havet. 
Trist väder men härligt att bada i skymningen. 
Bastun är glaspartiet till vänster. Vacker utsikt!
Mysig lounge innanför badet. 
Reception och servering. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar