Leta i den här bloggen

torsdag, december 06, 2012

Rabatter

Jag älskar bra erbjudanden och rabatter. Vem gör inte det liksom? Men jag är inte den som åker två km längre till en annan mataffär för att använda några rabattkuponger som gör att jag sparar 15 kr. Nä, vardagen ska vara smidig och bekväm också. Därför blir det att man handlar en del på Hemköp på torget även om det är lite dyrare. I gengäld är det smidigt, man slipper ta bilen och man får köpt det man ska när man ändå är i stan. Men vi handlar givetvis på Maxi eller nån annan större affär nån gång i veckan.

Nu i juletid märker man tydligt att butikerna gör allt för att locka oss konsumenter. Det kommer hem betydligt fler erbjudanden än vanligt. Vissa har vi redan hunnit använda och sparat många hundralappar! Ikväll ska jag till både Esprit och Lindex då de just idag har 20 resp 30% rabatt på ett helt köp. Och vi ska till Accent i helgen för att utnyttja kupongen som ger 50% på valfri vara. Vi har redan spanat in en resväska som ger oss rabatt på 1000 spänn! En tidig julklapp till oss själva :)

Utöver alla tillfälliga rabatter är jag en stor vän av rabatthäften man kan köpa. I Göteborg har vi Enjoy med tillhörande bonus-häfte, i Halmstad har vi Njuta och Citykortet. Enjoy och Njuta ger 2 för 1 på massa restauranger, caféer och massa annat. Vi har sparat in många trevliga slantar på detta kan jag lova!

Det är en enorm tillfredsställelse att göra smarta köp eller att gå ut och äta gott men ändå bara betala typ 300 spänn för två! Ibland mer, ibland mindre beroende på vad man äter och dricker totalt sett. Jag kan verkligen rekommendera att köpa sådana här häften.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar