Leta i den här bloggen

söndag, december 09, 2012

Resväska till fyndpris

Jag berättade ju häromdagen om alla rabattkuponger som trillat ner i brevlådan sista tiden. Kupongen med 50% på Accent användes idag efter att vi funderat på vilken resväska vi faktiskt skulle slå till på. Jag valde ut modellen och sambon valde färgen. Det blev en svart Samsonite, 87,5 liter på fyra hjul med 10 års garanti och ordinarie pris var 1999:- men vi betalade endast 900 kr! Först lämnade jag fram kupongen och sen säger tjejen i kassan "du har 100 kr i innestående bonus också, vill du använda dem?". Jaaa, sa jag :) Hon var riktigt trevlig och hon verkade rent av bli glad för att jag gjorde ett så bra köp. "Kan ju inte bli bättre!" sa hon glatt.

Vi har ingen flygresa inbokad för tillfället men detta känns som en bra investering inför kommande resor. För resa, det älskar vi! Sist vi flög utomlands, till Rhodos i maj, hade jag min gamla röda Carlton som varit en trotjänare. Den är bara så jobbig för handtaget man drar i sitter på väskan så det är väldigt obekvämt att dra resväskan. Sambons resväska gick sönder för ett par år sen så vi har verkligen behövt köpa en ny och rejäl. Vi får ta och investera i ytterligare en nästa jul om vi får en sån här kupong igen :)



Framtida efternamn har vi inte kommit överens om/fram till ännu så det fick bli "H H" som beteckning. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar