Leta i den här bloggen

onsdag, oktober 05, 2016

Treårsdagen

Idag fyller Emmie tre år. Klockan närmar sig 20 och om drygt en timma är det precis tre år sedan som jag blev mamma för allra första gången. Tre underbara år som inte kan mätas med något tidigare i mitt liv. Nu är det så självklart att vara mamma att jag knappt minns hur det var innan. Som jag skrev till en bild på barnen på Instagram häromdagen; Dessa båda tjejer ger färg åt mitt liv, ett liv som annars skulle varit svartvitt utan att jag skulle märkt det."
Kalaståget tände vi vid frukosten imorse.
Världens finaste unge i dagens tidning!
 Strax efter sex vaknade Emmie idag och kom in till oss. Vi sjöng för henne och lät henne öppna paketen i sängen. Två Bamsepussel, en Bamsebok och lite kläder till att börja med. Funderade på att vänta med det stora paketet till efter förskolan men sambon tyckte vi skulle låta henne få det direkt. Det stora paketet var tungt och något vi visste att hon suktade efter. Men hon hade nog glömt bort det för hon blev mäkta förvånad och superglad när hon insåg vad det var i paketet.
Presentöppning i vår säng. 
Bamsepussel går alltid hem.
"Det stora tunga paketet, vad kan det vara?"
"Nämen, är det inte...?"
"Det är Pippihuset!"
Pappa monterade ihop och Emmie kunde börja leka. 
En glad treåring!
Detta stod på tavlan i förskolans kapprum idag. 
 Sambon hade en grej med jobbet ikväll så han kom hem redan vid 14.30 för att han skulle hinna vara med Emmie på hennes födelsedag lite mer och Emmies farmor och farfar kom också och hälsade på. De hade med sig en nybakad blåbärstårta som Emmie älskade. Så vi sjöng och firade Emmie lite till. Efter att sambon stuckit iväg hade jag och tjejerna lite mysigt och tog det lugnt. Kusinerna från Umeå facetimade och många andra har hört av sig på olika sätt och gratulerat idag. Vår dotter är väldigt älskad, av fler än oss föräldrar vilket känns fantastiskt såklart.  
Emmie somnade sött efter att jag läst en Bamsesaga. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar