Leta i den här bloggen

torsdag, oktober 06, 2016

Höstfint

Jag tycker att det är riktigt mysigt att hösten har kommit. Jag har hunnit njuta rejält av sol och värme när jag varit mammaledig. Ända sedan maj faktiskt. Nu är det mörkt på kvällarna när barnen lagt sig och vi kan tända ljus och en brasa och varva ner (de idealiska kvällarna, alla är såklart inte så). Jag brukar alltid vara sen med att få planterat fint på utsidan men de senaste dagarna har jag hunnit med lite grann. Känns som lagom tid med tanke på att det nyss var sommarväder.
Två ljung och gammal silvernjurunda.
En ljung, en alunrot och lite gammal silvernjurunda. 
En kärleksört och en gammal växt som jag inte vet vad den heter. 
Sex ljung i en trälåda :-)
 Idag var jag på jobbet och hälsade på. Det kändes väldigt bra att träffa kollegorna och förbereda mig på mitt nya jobb som väntar om knappt fyra veckor. För det är så att jag fick en ny tjänst precis innan jag "gick hem" i februari så jag vet bara i teorin vad jag kommer att jobba med. Det är mycket nytt att sätta sig in i men det känns väldigt kul så det ser jag framemot. Sambon är hemma på heltid från november till maj/juni och då har jag inga barn att tänka på, inga lämningar och hämtningar så det känns skönt. Ingen vardagsstress på det sättet. Men jag kommer såklart längta hem till barnen efter jobbet så det blir verkligen roligt att cykla hem från jobbet. Minns när jag började jobba när Emmie var liten, det var underbart att komma hem till henne varje dag, hon blev så glad varje gång jag kom hem. Nu har jag två prinsessor att längta hem till. Emmie blir alltid glad när man kommer hem, om man så bara varit på Maxi en halvtimme. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar