Leta i den här bloggen

torsdag, januari 01, 2015

Nyårsmål för 2015

Gott Nytt År!
Nytt år brukar innebära nyårslöften för många. Jag försöker tänka att jag ska ha mål istället för löften. Det känns inte lika hårt och risken för misslyckande är givetvis mindre. I mitt yrke som ekonom gör vi bokslut varje år och det är inte enbart ett ekonomiskt bokslut utan det handlar också om vilka mål som satts upp och hur väl dessa uppfyllts. Det handlar inte om att alla mål måste uppfyllas till fullo utan om att lyckas så väl som möjligt. Och det är bra att sträva efter tycker jag. Jag gör så gott jag kan. Vissa av mina mål uppfylls kanske delvis men inte helt och då får det vara gott nog.
Jag och Emmie framför julgranen hos hennes farmor och farfar.
Här är några av de mål jag tänker mig inför 2015.

  • Komma igång med regelbunden träning igen
  • Uppnå balans mellan jobb och fritid (huvudsakligen tid från och med Emmie)
  • Bli bättre på att lägga ifrån mig mobilen, att tom stänga av den ibland
  • Bli bättre på att varva ner och inse att allt inte måste ske direkt
  • Försöka läsa mer böcker 
Sen har jag några fler mål men de håller jag för mig själv. Efter att ha haft flera spännande år tror jag inte att 2015 blir sämre. Snarare tvärtom! 2012 flyttade jag ihop med sambon och lämnade Göteborg för kärleken. 2013 blev jag gravid och vi fick både tomt och barn. 2014 var jag mammaledig och vårt hus började byggas. Och nu står vi snart på tröskeln och flyttar in. Jag är verkligen lyckligt lottad! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar