Leta i den här bloggen

söndag, december 28, 2014

Egentid på hotell

Vi har haft härliga juldagar med firande både i Laholm och Kungälv. Tack alla våra nära och kära för fina klappar, god mat och trevligt umgänge. Jämfört med förra julen var denna betydligt mer intensiv då Emmie nu är drygt ett år och springer runt och vill pilla på allt. Därför var denna helg extra värdefull för mig och sambon.

Vi hade bokat spahotell i Båstad och skulle för första gången lämna bort Emmie över natten. Vi behövde rå om varandra och ladda batterierna inför flytt och ny vardag med förskola. 
Hotel Skansen som ligger mellan hamnen och Centercourten i Båstad.
Kallbadhuset precis nedanför hotellet dit vi gick i tofflor och badrock direkt från spaavdelningen.
Vi hade det helt underbart! Det var otroligt värdefullt och jag kände mig nykär under tiden vi var där. Hoppas att det håller i sig ett tag så att vi kan ta vara på nytändningen. Vi bestämde oss för att vi ska försöka ta en liknande "getaway" två ggr per år. Det är en god investering för relationen. Ungefär som att serva bilen :-) Vi gladdes extra mycket av rapporterna från farmor och farfar som sa att Emmie hade det bra. Hon åt bra, lekte mycket och sov sedan gott. Vi trodde inget annat men såklart var det härligt att få veta det.

Vi njöt av vår egentid men tänkte såklart på Emmie många gånger. Men inte förrän vi skulle åka och hämta henne började saknaden växa. När vi väl öppnade dörren och jag fick se vår dotter springa mot oss fylldes jag med så mycket kärlek. Den här helgen har verkligen gått i kärlekens tecken! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar