Leta i den här bloggen

tisdag, januari 06, 2015

Sjuk

Ligger hemma i sängen och är rosslig, snuvig och allmänt hängig. Det var längesen jag var sjuk, måste varit nån gång i våras eller innan det. 

Började mitt nya jobb igår men fick gå hem vid lunch. Kurerar mig denna Trettondag så att jag kan jobba imorgon (hoppas hoppas!). 

Vill inte lägga in en bild på mitt risiga jag så jag visar en bild på "mitt" nya gym istället. 
Eller snarare; omklädningsrummet. Jag var där med min kollega och vän Louise i söndags på provträning. Himla fräscht ställe! Det är nog dubbelt så stort som mitt nuvarande gym och det är öppet dygnet runt. Inte för att jag kommer att träna på natten men det är skönt att slippa tänka på öppettider när man ska styrketräna. Och det är verkligen kul att ha någon att träna med ibland. Gymet ligger ca en halvmil hemifrån just nu men när vi flyttar till Albinsro blir det betydligt närmare. Louise har utmanat mig att träna två ggr i veckan fram till sommaren och förra veckan blev det två ggr på gym och en gång hemmaträning 2x7 (intensiva) minuter. Så det var en bra start. 

Jag har ett provkort på det nya gymet och skulle vilja hinna använda det några gånger till innan det går ut den 12 jan. Men nu ligger jag i sängen och får nog avvakta några dagar till. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar