Leta i den här bloggen

lördag, januari 10, 2015

Shopping till huset

När jag lämnade Emmie några timmar på förskolan i fredags gick jag till huset (ca 1 km) och tog lite mått som vi behövde för att kunna köpa bl.a. inredning till tvättstuga och garderob. Jag visste inte säkert om det skulle vara någon i huset och jobba men tog en chansning. Och det var en målare där som höll på att tapetsera. Så kul att se hur några rum börjar bli klara! Jag tog massa mått och skrev ner så blir det mycket lättare när vi sitter hemma och planerar.
Måttar bredden i tvättstugan,. 291 cm fick jag det till. 
Tapeterna i "kontoret" är klara. Det är en lite skimrande fondvägg, fotot gör dock inte tapeten rättvisa. 
Det närmar sig inflyttning med stormsteg nu när vi kommit över årsskiftet. Under julhelgerna började vi inse hur mycket vi har kvar att fixa med och gjorde olika listor över vad vi måste köpa och när. Vissa saker ska vi ju leverera till byggarna som monterar och sätter upp, vissa andra saker får vi fixa själva när vi flyttat in. En del saker köper vi direkt och en del andra saker måste beställas. På K-rauta har de just nu bra kampanjer på både det ena och det andra så vi fick köpt och beställt en hel del idag. Två duschset med blandare och takdusch, Elfa-inredning till både hall och sovrum och sen beställde vi skjutdörrar till sovrumsgarderoben och duschhörn till lilla badrummet.
Storhandling på K-rauta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar