Leta i den här bloggen

måndag, december 22, 2014

Inte mycket träning

De senaste månaderna har jag gått i dvala när det gäller träningen. Jag har haft alla möjliga ursäkter och i grunden handlar det väl om att jag är lat men såhär slarvig har jag nog aldrig varit med min träning. De senaste månaderna har jag nog snittat 4-5 ggr per månad! Det har oftast varit en gång på helgen.

Efter sommaren kände jag mer och mer att jag inte ville träna direkt efter jobbet under tiden Emmie var vaken. Jag ville helst vara med henne så mycket jag kunde fram tills att hon skulle sova i och med att jag är borta från henne så långa dagar ändå. Och när det är mörkt ute blir det allt svårare att ta sig iväg till gymet runt 21-tiden. Dessutom ska tilläggas att man har ju en hel del annat som ska hinnas med på kvällarna när Emmie väl sover. Den som älskar träning ser ju till att få in träningen på något sätt i alla fall men här kommer ju min lathet in. Jag älskar inte träning men jag tycker om att hålla igång lite om man ändå får lite fritid över. När jag var mammaledig tyckte jag det var jätteskönt att sticka till gymet när sambon kom hem för då hade jag ju ändå varit hemma med Emmie hela dagen och kunnat få lite annat gjort. Sen tycker jag att det är mycket roligare att träna ihop med någon och innan vi fick barn tränade jag och sambon ofta tillsammans. När vi flyttar till hus kommer jag att börja på ett nytt gym vilket jag hoppas kommer ge en kick och dessutom har jag en kompis som tränar där och förhoppningsvis kan vi träna tillsammans lite då och då.

Den här hösten har varit tung och seg på många sätt. Förra hösten fick vi ju barn och sen var man i mamma-dimma i några månader och sen kom våren. Livet lekte och sommaren var ännu mer fantastisk. Sen började jag jobba och pendla till Varberg vilket blev allt segare för varje månad. Det har varit jobb hela hösten utan någon ledighet i form av helgdagar eller semester. Nu är vi i den mörkaste perioden på året men jag börjar se ljuset i tunneln. Jag pendlar inte längre till Varberg och jag börjar snart mitt nya jobb och Emmie ska börja på dagis. Att få flytta in i vårt hus är en dröm som blir verklighet ganska snart. Nu är det verkligen dags för nästa fas i livet.
Ett ganska bra träningspass söndagen den 21 december.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar