Leta i den här bloggen

tisdag, december 02, 2014

Skyltsöndag i Halmstad

I söndags var det julskyltning i Halmstad och det var det säkerligen i många andra städer också. Jag måste säga att Halmstad kommun är riktigt duktiga på att skapa en mysig atmosfär när det är ett sånt här typ av evenemang. När vi gick runt på stan kände jag verkligen att "det här är min stad". Jag känner mig så hemma här, trivs väldigt bra! Det hänger visserligen mycket ihop med att det är här jag har kärleken, min familj. Och i och med att vi snart flyttar till hus rotar jag mig i Halmstad mer och mer.
Tomtelatte och varm choklad på Espresso House.
Suddig bild men väldigt mysigt med hundratals marschaller i Norre Katts park.
Lysande snöboll på Lilla torg.
Jag och min familj på Stora torg.
Under helgen kom julkänslan smygandes på mig. Efter en trist och mörk november är vi nu i den mysiga julemånaden och nedräkningen inför julhelgen som egentligen är det mysigaste med hela alltet. Detta blir Emmies andra jul men förra året var hon ju inte ens tre månader så hon hade ju ingen behållning av det. I år ska det bli kul att uppleva julen med henne och se hur hon reagerar på tomten och alla julklapparna. Vi har köpt världens sötaste klänning som hon ska få ha på sig på när tomten kommer och jag blir så varm i hjärtat när jag tänker på julen i år. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar