Leta i den här bloggen

onsdag, december 24, 2014

Julkort original

Det är inte helt lätt att ta julkort på hela familjen men vi tycker det är himla kul att göra personliga julkort och vi ville att vi alla tre skulle vara med på bilden. För att lyckas med detta bad vi en släkting på besök att ta kort på oss mot en neutral bakgrund. De ville titta på vårt husbygge så vi fotades helt enkelt mot den grå husväggen. Fotot blev ganska bra men tyvärr blev det ett litet "glapp" mellan mig och sambon (trots att han håller om mig) och det såg lite konstigt ut. Bakgrunden hade vi ändå tänkt ändra och jag hade tagit ett kort på granriset under den stora granen på torget. Så sambon som är duktig på fotoredigering fick i uppgift att klippa ut mig och Emmie och placera oss närmare honom. Sen trixande han så att bakgrunden är granris istället för husvägg.
Granris på Stora Torg.
Originalbild med vårt hus i bakgrunden.
Färdigt julkort som vi skickat.
Vi gillar verkligen det "fysiska" julkortet och skickar alltid på oss själva. Innan Emmie föddes var det jag och sambon ensamma på bilden och vi har förstått att det var uppskattat, även om det kanske var ganska ovanligt. Vi kommer inte att överge våra julkort i första taget utan fortsätter skicka med snigelpost. Vi vill också passa på att tacka för alla fina kort som vi har fått av släkt och vänner.

Med detta vill vi önska en riktigt God Jul! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar