Leta i den här bloggen

lördag, december 13, 2014

Parkeringskaos

Här där vi bor råder parkeringskaos varje dag. För drygt fyra månader sedan stängde man av parkeringsplatsen med ca 60 platser som ligger alldeles intill vårt hyreshus. Det skulle göras om till en slags park/torg och samtidigt försvann ännu fler platser på gatorna runt omkring. Samtidigt som det byggs fler och fler lägenheter och behovet av parkering bara ökar. Det finns ett parkeringsgarage en bit bort men det kostar 400 kr per månad och som det är nu har vi betalat 150 kr. Då får vi parkera vart vi vill längs gatorna. Vi får leta parkering varje gång vi varit iväg med bilen. Och vi får varje dag fundera på var vi ställde den sist. Vem av oss som parkerade den sist. 
I detta höst/vinterväder är det inte kul att behöva gå långt till och från bilen med både matkassar och ettåring i famnen. Men vi har inget val just nu. Vi parkerar minst 150 meter från vårt hus 9 av 10 dagar. Ofta ännu längre ifrån. 

Idag fick jag släppa av sambon och en sovande Emmie utanför porten och åka vidare och leta parkering. Efter flera varv runt kvarteren i hopp om att någon skulle köra iväg fick jag napp. Det tog ca 10 minuter och sen tog det mig fem minuter att gå hem med tunga matkassar och en del julklappar. Hade även skötväskan och handväska med mig. Fick dock inte med mig allt i bilen. 
Det är ingen överdrift att säga att vi längtar efter vår egen uppfart och vårt garage!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar