Leta i den här bloggen

onsdag, december 17, 2014

Julkänslor

En vecka kvar till julafton. Nu börjar jag verkligen längta efter jul och fem dagars ledigt. För mig känns det lyxigt även om jag är liiite avundsjuk på kollegor som tar ledigt i mellandagarna och får riktigt långledigt. 

Under ett möte med några av mina framtida kollegor idag noterade jag två personer som hade djuprött nagellack. Det var så fint och jag satt och tänkte att jag bara måste ha det nu inför jul. Jag har inte haft rött nagellack på många år så jag stack till Kicks efter jobbet och köpte ett snyggt rött nagellack. Målade på det direkt jag kom hem.  
Alla julklappar är köpta men nu måste vi hinna med att julpynta. Adventsljusstakar och stjärnor är uppe men inga övriga dekorationer. Gran skippar vi nog i år, vi bor så trångt och Emmie skulle säkert ändå bara dra i grenarna och pyntet. 

Två dagar kvar att pendla. Ska bli så skönt! Efter det är det nästan jul. Och efter juldagarna har jag och sambon bokat en hotellvistelse för att rå om varann riktigt ordentligt. Det blir faktiskt första gången vi lämnar bort Emmie över natten. Tror att det kommer gå bra, både för henne och för oss. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar