Leta i den här bloggen

måndag, december 08, 2014

Flashback 80-talet

Har ikväll kollat på Historieätarna på SVT. Det var tema 80-tal och det var superkul att se hur folk såg ut. Jag var 3 år gammal 1980 och 12 år 1989 så jag har ju varit barn under hela 80-talet. Jag har starka känslor för det årtiondet och framförallt musiken. Jag var lite för ung för att vara modeintresserad så jag var inte den med fluffigast axelvaddar eller störst hår. Men jag minns min mammas glasögon med ett stort leende :)

I Historieätarna dök Herreys upp och det är goa minnen! Åren från -84 och framåt var jag jätteförtjust i Melodifestivalen och all poppig musik som kom under åren framåt. Jag var tvungen att gå in på Youtube och söka upp Varje liten droppe regn för den är ju så underbar och framkallar massa känslor.

7 år gammal tyckte jag att Richard var den snyggaste av bröderna. Louis var lite för ung, haha. 

För typ 6 år sen hade jag en temafest när jag var singel i Göteborg och valde då såklart 80-tal. På samma sätt som mina föräldrar diggar 50-talsmusik (framförallt pappa som älskar Elvis) kommer jag alltid älska 80-talsmusik och jag har en spellista på Spotify med gamla goa låtar från den tiden. Undrar vad Emmie kommer att tycka om 80-talsmusik när hon växer upp. Både jag och sambon diggar den och sätter gärna på gamla goa låtar. Det är inte omöjligt att det blir en ny 80-talsfest i huset nån gång framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar