Leta i den här bloggen

onsdag, juli 30, 2014

Hos Johanna några dagar

Jag och min kompis Johanna har känt varandra i 23 år (om två år ska vi fira stort!). Vi har träffats tre till fem gånger om året fastän att det skiljer många mil. Från början bodde hon i Lindesberg och jag i Göteborg och ett antal flyttar senare bor vi nu i Eskilstuna resp. Halmstad. Vi har alltid haft underbart kul ihop och ska givetvis fortsätta ha det även om jag numera har familj. Senast jag var hos henne var förra året i januari, hon var hos mig förra sommaren och efter det var jag höggravid och sen låst till amningen så det har tagit ända till nu innan jag kunnat åka till henne igen. 

Dessa tre dagarna jag är ifrån Emmie (och sambon) tar jag väl vara på. Emmie har det bra hemma med pappa och jag tankar värdefull energi med min bästa vän. Varje dag FaceTime-ar jag med mina hjärtan därhemma. När Emmie ser mig blir hon glad och viftar med armarna. Det är så härligt att se. Ska bli underbart att komma hem till henne imorgon men fram till dess njuter jag av min egentid. 

Igår var jag och Johanna ute med båt på Lindesjön. Det var en helt fantastisk dag. Varmt både i luft och sjö och ingen vind (svettigt, puh). Sen kom hennes bror med sin båt och han hade en ring... Den fick jag åka och fasen va skoj det var! På kvällen gjorde vi oss fina och gick ut. En dag i full fart som jag kommer bära med mig i mitt minne för alltid. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar