Leta i den här bloggen

fredag, juli 11, 2014

Blommande tomt

Nu var det ett tag sen jag var och tittade på tomten och hur de andra husen kommer upp. Jag var nyfiken på att se hur solen föll på vår tomt på morgonen. Försöker föreställa mig var vi kommer äta utomhusfrukost nästa sommar. Och jag kunde snabbt konstatera att det får bli på framsidan om vi ska sitta i solen och på baksidan om det är lika varma dagar som det är just nu. Fler och fler har flyttat in men det är fortfarande värsta byggarbetsplatsen runt omkring så jag vet inte hur kul det är att flytta in så tidigt. Ett hus hade grön och fin gräsmatta, man såg att det var en sån som är köpt på rulle. Det vore ju himla käckt men jag tror att det blir för dyrt. 
Sambon har varit på samrådsmöte med kommunen nyligen och fått startbesked och gått igenom lite av varje. Schaktning och bygg av plattan kommer dra i gång efter semestrarna sen kommer första husleveransen v 41. Det ska bli så spännande att se hur det på vår blommande tomt växer upp ett hus steg för steg. Eventuellt ska vi åka till Eksjöhus fabrik och göra studiebesök. Det kan bli kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar