Leta i den här bloggen

lördag, juli 26, 2014

Badstatistik

Jag har snart varit ledig tre av mina sex veckor och de har varit fantastiska, inte minst vädermässigt. Det är inte utan att man önskar regn, vind och fem grader svalare nu. Ändå har vi inte hus och lider inte av att tomten är torr. Medan jag skriver detta öppnar sig faktiskt himlen och åskan mullrar. Verkligen skönt!
Badat har jag gjort massvis. Jag insåg att jag "behövde" börja föra statistik för att ha lite koll på det. Om man räknar med fredagen den 4:e juli då jag jobbade sista dagen (och gick hem tidigare just för att åka och bada med familjen) har jag badat/simmat 16 av 23 dagar, det är en badkvot på nästan 70%! 10 gånger på Brottet (simstadion med pooler) och sex gånger i havet. Senast jag inte badade var förra onsdagen då vi var på Kullahalvön som jag skrivit om. Efter det är det alltså 10 dagar i följd!
På måndag åker jag till Johanna i Eskilstuna och då blir det förhoppningsvis ännu mera bad. I så fall blir det sjöbad, första gången i år. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar