Leta i den här bloggen

tisdag, november 26, 2013

Trasig hiss

Igår eftermiddag när jag kom hem var hissen trasig. Möttes av denna lapp.
På väg ut på min promenad nån timme tidigare mötte jag hissreparatören, han som bara skulle serva hissen. Vi pratade lite om hissen men han sa inget om att det var nåt fel på den. Iaf, när jag väl stod där och inte kunde ta mig upp till fjärde våningen ringde jag sambon och bad honom komma hem så fort som möjligt. Klockan var ca 16.15 så arbetsdagen var ju snart slut ändå. Jag gick till bibblan och satte mig en stund och när han kom hem fick vi hjälpas åt att bära upp vagnen. 

Jag hoppades såklart att felet skulle vara avhjälpt under förmiddagen idag. Men icke, hissen är fortfarande ur funktion. Så idag fick vi ta en promenad med bärselen. Vilken tur att vi har en sån! Emmie fick ha sin kusin Sixtens goa overall för första gången och hon sov gott hela promenaden. 
När vi kom hem sov hon vidare på sängen. Fick knäppa upp overallen så att det inte är för varmt bara.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar