Leta i den här bloggen

måndag, november 04, 2013

Dyra babygym

Imorgon den 5 november fyller Emmie 1 månad. Inte så mycket men vi ser att hon utvecklas och hon börjar fokusera blicken mer och mer. Och vi har insett att hon behöver lite mer stimulans än vad hon just nu får. Så vi bestämde oss i helgen för att införskaffa ett babygym och mobil till vagga och skötbord. Tyvärr är det inte speciellt billigt märkte vi. 700 spänn för babygym och 400 för en musikmobil. När vi stod i butiken började vi fundera på att åka till Ullared, där är de ju garanterat mycket billigare. Men eftersom hon är så liten började vi klura på det här med RS-virus som man hört talas om. Vi googlade och ringde sjukvårdsupplysningen och fick uppfattningen att vi inte borde åka dit så vi lät bli. 

Idag var jag med Emmie på läkarundersökning och rådfrågade både barnmorskan och läkaren och båda avrådde mig från att åka till ställen som Gekås nu när hon är så liten. Så det kändes bra att vi inte åkte. 

Men, fortfarande behöver vi ju köpa mobil och gym till henne. Hittade en babybutik i Göteborg där vi har en rabattkupong på 20% och vi ska dit nästa helg så då åker vi till affären och kollar om vi hittar nåt bra där. 

Idag gick jag förbi Babyproffsen här i Halmstad och jag gick in en sväng för att kolla igen. Tänkte att vi nog behöver införskaffa en musikmobil till vaggan redan nu. Vi måste ju tänka på hennes behov och de gosedjur hon har kan hon inte leka med än. Så jag köpte en gullig mobil som jag hoppas ska stimulera henne och underlätta vid läggning. 
Ingenjören är på jobbet men ekonomen fixade det själv! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar