Leta i den här bloggen

torsdag, november 07, 2013

iPhone 5s

Jag vill ha en ny iPhone. Den jag har nu är en iPhone 4 och jag köpte den i februari 2011 så det är ett tag sen. Efter att man uppgraderat till nytt operativsystem då och då har den blivit allt segare.

Jag har varit i butik och känt och klämt lite på iPhone 5s och en sån ska jag ha. De finns i tre färger och jag vill ha guld. Just nu är alla slut och går inte att få tag på. Guld verkar dessutom vara mest populär för den har extra lång leveranstid. Men jag vill inte ha en annan färg bara för att det går lite fortare, nä, guld ska jag ha! ;)
Har kollat upp olika abonnemang för det jag har idag finns inte längre kvar. Jäkligt synd för det har varit bra, kanske lite väl bra för Tele2 har försökt få mig att byta flera gånger senaste åren. 
Nu erbjuder de ett abonnemang som i och för sig verkar väldigt bra, man ringer och sms/mms:ar gratis men då vi bor i en lägenhet utan vettig mobiltäckning måste vi ändå använda den fasta telefonen hemma. Halebop har annars ett abonnemang med 100 fria samtal och 1000 fria sms/mms för en lägre kostnad. Och det skulle räcka gott och väl som det är nu. MEN... om ca ett år bor vi förhoppningsvis i hus och har förmodligen bra mobiltäckning där. Och då kanske det vore lönt med fria samtal... Hmm, vad ska jag välja? Mobilen är ju slutsåld just nu så jag har lite mer tid att fundera. 
Visst är den snygg? Jag erkänner att jag är en iPhonenörd. Kan inte byta till Android, försökte med jobbmobilen men jag gillar den inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar