Leta i den här bloggen

söndag, november 17, 2013

25-årskalas

I helgen åkte vi till Lödöse (några mil norr om Göteborg) för att gå på 25-årskalas. Det var min yngste kusin Sandra som fyllde år och hon firades hemma hos sina föräldrar även om hon numera bor i Stockholm. Emmie var runt i olika famnar och hamnade såklart också i knät hos kusin Sandra.
 Det skiljer 11 år på mig och Sandra och jag kommer ihåg när jag fick träffa henne första gången. Hon var då drygt ett år, i början av 1990. Det var verkligen jättespännande. En ny kusin från Sydkorea som skulle heta Maria, hade vi fått veta. Men när hon kom hette hon helt plötsligt Sandra! Det var ingen Maria så vi fick ställa om :) Det hände att jag var barnvakt åt Sandra och jag minns att jag tog med henne och åkte spårvagn i Göteborg och hon gillade vagnarna där man kunde ställa sig på sätet och dra i linan för att plinga när man skulle av. Nu är lillkusinen stor och har flyttat till Stockholm, såklart mycket större än Göteborg men hon har pluggat på Hawaii i flera år och har nog vant sig vid storstadslivet i Honolulu. Hon är grym min lille kusin! Det var verkligen kul att fira henne igår.
Jag och Sandra.
Min moster Eva-Britt och mamma turades om att ha Emmie i famnen. 
Morfar med sitt yngsta barnbarn. 
I morse var jag så trött då Emmie hade velat vara vaken mer än jag under natten. Så vid halv nio-tiden gav jag henne nymatad till mamma och pappa och somnade sen om själv. Lilla gumman lyckades kissa ner kläderna mitt i ett blöjbyte och då jag och sambon låg och sov tog de första bästa kläder i väskan som var finkläderna från kalaset. Därför ligger hon här med klänning på sig och sover i mormor och morfars säng.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar