Leta i den här bloggen

lördag, november 09, 2013

Första gympasset

Jag tjuvstartade lite. Dagens planer blev inställda så jag passade på att gå till gymet redan idag. Pumpade ut rejält med mjölk så att Emmie inte skulle riskera bli hungrig innan jag kom hem igen.

Jag har nog aldrig sett framemot träning såhär mycket, inte vad jag kan minnas i alla fall. Fastän jag har ett starkt sug att få komma i gång och komma tillbaka till min tidigare kondition och styrka tvingade jag mig att ta det lite lugnt. Värmde upp 15 min på crosstrainer. Superskönt!
Hade med mig mobilen ifall sambon skulle behöva nå mig och så kan jag ju lyssna på massa go musik på Spotify. Har just nu fått dille på Mauro Scocco. När lyssnade man på honom senast?
Efter träningspasset kände jag mig så himla nöjd och glad. Välbehövlig egentid och nu är jag i gång. 
Som jag skrev igår har jag varit sugen på att basta och idag var det dags. Jag var ensam i bastun (alltid skönast så) och kunde ligga raklång och bara slappa. 
Imorgon ska jag till gymet igen. Alltid lättare på helgen när vi båda är hemma. På veckorna är det ju bara kvällarna som funkar och då ska sambon ofta träna och Emmie är lite grinigare då. Men åtminstone två pass i veckan har jag tänkt hinna med. 

1 kommentar:

  1. Va härligt att du kommit igång! Du som alltid är så rak och målinriktad kommer fixa den här uppstarten galant :) Kram, Alexandra

    SvaraRadera