Leta i den här bloggen

söndag, augusti 18, 2013

Söndagsfotografering

Den här helgen skulle ju till viss del ägnas åt att gå igenom min fotokurs på nätet och träna på att fotografera, framförallt med mitt nya objektiv. Och idag har jag fotat minsann! För att träna med mitt nya objektiv, ett 50 mm, f/1,8, som är mest lämpat för porträttfotografering behövde jag dock någon att träna på. Och jag är ju ensam hemma den här helgen så jag fick improvisera lite. Det fick bli en liten kanin ;-) Den "satt" väldigt still men man måste ju börja träna på nåt. Får avancera med rörlig sambo lite senare för att till sist ge mig på den ultimata utmaningen, en riktig bebis!
Här är mitt nya objektiv. Kan inte så mycket än men märker att det är bra för porträttfotografering.
Fotat med lite högre bländartal vilket gör att hela kaninen är skarp.
Fotat med lägre bländartal vilket gör att det blir suddigt bakom.
Här är en del av kursen. Det är mycket skriftlig information men även jättebra videoklipp. 
iPhone-bild! Såhär ser kameran ut på stativet.

Lite utomhusfotografering i Tylösand. Här har jag använt det större objektivet.
Tylön med lite vass i framkant.
iPhonebild igen. Skickade ett mms till sambon och berättade att jag var ute och fotograferade :)
Jag kommer att fortsätta lägga ut mobilbilder, i huvudsak, så mycket enklare att blogga då. Men emellanåt när jag tagit fina bilder kommer jag såklart visa upp dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar