Leta i den här bloggen

onsdag, augusti 28, 2013

I månad 10

Nu är jag faktiskt i tionde månaden. Mot slutet av en graviditet går man enligt månadsberäkningen in i månad 10, hur konstigt det än kan låta.

Såhär stor är jag idag. Fick en festlig kommentar från en trevlig, främmande man på tågperrongen idag; "du ser ju ganska färdigbakad ut." Vi småpratade en stund och han undrade när det var dags :)
Jag är ju knappast den ende på stan som är höggravid men jag märker ändå att folk tittar på min mage. Vissa möter ens blick för att sen titta ner på magen. Nåt stort som putar, intressant!
Jag har två olika appar, Gravidkalender och Gravid 1177. Fastän jag angett 20 sep som bf skiljer det en dag på apparna. Enligt Gravidkalender går jag in i en ny vecka varje lördag men enligt 1177 är det på fredagar. Och min barnmorska hänvisar alltid till 1177 så jag utgår från den. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar