Leta i den här bloggen

söndag, augusti 11, 2013

Bara bebis som saknas

I helgen har vi varit i Göteborg och hämtat barnvagn och vagga! Det är en häftig känsla att få hem två så stora och viktiga saker inför bebisens ankomst. Jag kan nästan inte låta bli att titta på dem, blir så lycklig inombords. Nu har vaggan fått sin plats i sovrummet (efter en del omflyttning av möbler i lägenheten) och vagnen får stå i hallen så länge. Vi kommer nog provköra den i lägenheten flera gånger innan det är dags att "köra skarpt" ;)
Storken är barnbutiken där vi köpt vagnen, finns två butiker i Göteborg och jag måste verkligen säga att det är en kanonbutik . Dels är det så fint där, mycket att välja på och inspireras av och dels är personalen väldigt kunnig och trevlig. Där kommer vi garanterat köpa fler grejer med tiden. Jag har aldrig varit inne i originalbutiken i Linné men den är säkert lika bra som den vi handlat i som ligger i Sannegården på Hisingen. 

En förväntansfull blivande mamma har köpt barnvagn!
Vi fick in vagnen men det blir nog lite lättare när vi bytt till en större bil senare i höst...
Fullpackad bil på väg hem från Göteborg. 
Sittdelen som vi kommer börja använda när bebisen är ca 5-6 månader skulle jag tro.
Vi är sååå nöjda med vårt val av vagn. iCandy Peach Jogger!
Nybäddat i lill*ns vagga :)
Babyhörna i sovrummet. Därifrån kommer det väl höras en del skrik under hösten...
Nu har vi inte mycket kvar att införskaffa. Det är bara skötväska och skötbord. Väskan ska vi beställa och skötbord har vi redan spanat in och kan köpa när vi vill egentligen, det skrymmer ju en del i badrummet så vi avvaktar lite med det. Sen ska vi nog köpa några klädesplagg till. Allt annat tar vi pö om pö när vi har fått vår lille knodd. 

Vill också bara tipsa om en blogg jag är så glad i att läsa just nu. Det är Carin da Silvas blogg. Hon fick en son förra veckan och jag har följt hennes tankar och känslor sista tiden av hennes graviditet och nu när hon har fått sin son och skriver om det börjar jag nästan böla direkt. Det är så känslosamt för mig att läsa om det som vi kommer att få uppleva om 4-8 veckor. Vi hoppas bara att allt ska gå bra nu! Det är ju några veckor kvar (BF 20/9) och jag hoppas att de inte kommer att bli för jobbiga men mest av allt hoppas jag såklart att förlossningen går bra och att vi får en frisk liten knodd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar