Leta i den här bloggen

lördag, augusti 17, 2013

Gräsänka i regnigt Halmstad

Sen i torsdags är jag hemma själv då sambon är i Norge med sina vandringskompisar för att bestiga Norges högsta berg, Galdhöpiggen. Jag tycker det är jättekul att han åker iväg och vandrar med grabbarna varje år, det är viktigt att hålla kvar det där. Men den här gången märkte jag att det kändes annorlunda. Det är drygt en månad till bf så jag är inte orolig för den sakens skull men jag har blivit så mycket mer känslosam. Kvällen innan han skulle åka började jag gråta, vet inte varför, lite saknad men också mycket lycka. På morgonen, dagen efter, när jag skulle till jobbet och han fortfarande låg och sov skrev jag en liten kärlekslapp och la i hans necessär och jag började storgråta. Såhär gråtmild har jag inte varit tidigare i graviditeten men nu börjar jag gråta hur lätt som helst. Gråter säkert ett par gånger om dagen numera. Kan vara något jag läser i tidningen, ser på tv eller något jag tänker på. Igår kväll skickade jag ett sms till sambon men fick inget svar, senare på kvällen skickade jag ett till där jag skrev att jag var orolig och inte ville gå och lägga mig innan jag hört från honom. Fick inget svar... Tänkte att det säkert berodde på mottagningen där de är men det var ändå inte kul att behöva sova utan att ha fått veta att allt var okej. Vaknade flera gånger under natten för att kolla om han svarat men icke. Men strax efter sju kom så ett sms! 
"Hej, allt är bara bra. Försökte höra av mig igår men gick inte. Finns ingen täckning här att tala om. Hoppas detta går fram. Älskar dig. Puss"
Lyckotårar i sängen! Jag somnade om och sedan ringde han vid 9-tiden. Åh, så skönt! Nu kan det här bli en bra lördag, tänkte jag. 

Jag vaknade till regn och det är faktiskt riktigt härligt. Det får temperaturen att gå ner och jag är så varm och därför vill jag ha svalare väder. Har massa saker jag tänkt göra den här helgen och det passar bra med inneväder. Förutom att jag ska på 2-årskalas idag och sen träffa en kompis ikväll har jag tänkt få lite annat gjort. 



Helgens att-göra-lista:
Måla naglarna
Tvätta nån maskin
Läsa böcker
Fotokurs
Testa stativ och objektiv
Fotobok NY
Baka
Avloppet i badrummet
Till bibblan

När jag fyllde år fick jag ett stativ och ett nytt objektiv till systemkameran och jag har inte kommit igång att testa dem. Sen håller jag på med en fotokurs på nätet som jag inte har gjort klart. Inget man brytt sig om när det varit fint väder. Men just därför är den här helgen perfekt! Eventuellt ska jag även påbörja en fotobok om vår resa till New York. När vi köpte kameran fick vi ett presentkort på en fotobok som gäller ett år och risken är stor att vi inte tar oss tid att fixa med det sen.

Imorgon, söndag, ska jag nog ta mig en promenad till bibblan, ligger ju bara ett par minuter hemifrån. Tycker det kan vara mysigt på en regnig dag, man sätter sig och läser lite tidningar som man är för snål för att köpa och går kanske och fikar äpplepaj i caféet. Så jag hoppas att det regnar imorgon också! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar