Leta i den här bloggen

onsdag, augusti 28, 2013

Sjukhusbacken

Halmstad är en väldigt bra cykelstad på det stora hela. Det är ganska platt förutom när det kommer till Galgberget och sjukhuset som ligger där. Sjukhusbacken är en jobbig rackare och jag cyklar eller går till sjukhuset varje dag.

Backe upp, ser inte lika brant ut som den faktiskt är. Jobbigt!

Backe ner, här går det fort på cykeln när man ska hem :)

Det börjar bli lite segt att vara gravid måste jag erkänna. Men jag cyklar inte hela vägen upp längre. Får hoppa av och leda cykeln nuförtiden. 

Nu har snart vecka 37 passerat och bara sista veckan har jag börjat känna av mycket mera besvär. Lite ont i ryggen, tyngre i kroppen (bebisen "bökar runt"), flåsar mer, svårt att sova, svullna händer och fötter. Har tappat mycket mer ork helt enkelt. Och vill det sig "illa" är det ca fem veckor kvar!
Den här skylten ser jag varje dag. Och påminns om vad som komma skall.

Har mycket som snurrar i skallen. Jobb, tomt, hus och förlossning. Jag jobbar nästa vecka också men då ska jag inte jobba heltid. Måste försöka börja gå ner i varv. Hoppas verkligen inte knodden kommer alltför tidigt, det är jag inte förberedd på. Tidigast den 12 sep, kan man önska det? ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar