Leta i den här bloggen

lördag, augusti 24, 2013

En klassiker

Jag gillar dokumentärer och just nu går det en dokumentärserie i fem delar på Svt som heter En klassiker. Den handlar om tävlingen En svensk klassiker. Jag bara måste uppmana er att se den! Otroligt intressant, inspirerande och bra gjord. Man får följa några härliga personer på deras väg inför och under tävlingsloppen. En av dessa personer är Anders som har gjort klassikern 34 gånger tidigare men nu när han ska göra sin 35:e har han cancer i prostatan och i skelettet. Han har världens härligaste personlighet och ser ändå positivt på livet. Gissa om jag har bölat när jag sett på programmet.
Tyvärr missade jag serien på tv men har nu sett de två första avsnitten på svt play. Serien sänds på måndagar kl 20 så nu på måndag sitter jag bänkad för att se avsnitt 3. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar