Leta i den här bloggen

onsdag, november 14, 2012

Trasig plånbok

Idag lyckades jag dra sönder dragkedjan på min plånbok :( Jag minns såväl när jag köpte den, det var på Kårlins på Fredsgatan i Göteborg för ca 6-7 år sen. Jag var så himla nöjd med mitt köp och den luktade så gott. Älskar känslan och doften av nytt skinn.

Efter jobbet gick jag ut på stan för att spana på plånböcker. Började med Accent och de visade sig ha 25% rabatt på just plånböcker den här veckan. Insåg (och mindes) hur svårt det är att köpa plånbok! De ska ju vara både snygga och praktiska. Det finns så många varianter! Och många är fula. Krav jag har: skinn, två sedelfack, många fack till kort, spänne för att stänga och snygg, inte för stor. Vissa är ju som en kuvertväska, det är inte min grej.

Jag hittade en jag fastnade lite för men jag ville inte köpa den utan att kolla i fler affärer. Gick till två till men jag hittade ingen bättre. Den jag fastnade för på Accent kostade 499 men då har jag alltså 25% på det. Så 375 spänn skulle den kosta. Hmm, kan ju inte gå runt med gummiband på plånkan för länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar