Leta i den här bloggen

fredag, november 30, 2012

En månad kvar

En månad kvar av detta år och en månad kvar av godisförbud. Igår insåg jag plötsligt att jag kan komma att få det tufft de närmsta veckorna. Jul och godis hör liksom ihop. Mycket kan jag avstå men är det något jag älskar i juletid så är det skumtomtar! Det värsta godiset av alla sorter, i princip bara socker. Sambon köpte på sig en påse igår, jag var på väg att förbjuda honom att köpa påsen men han sa att han skulle ha med sig den till jobbet så det fick gå.

Jag har redan tänkt tillåta mig själv att äta lite knäck och annat hemmagjort gottis i jul, det är ju "vanligt" smågodis som varit min last och som jag velat avstå ifrån. Skumtomtar går absolut under den kategorin men nu funderar jag starkt på att låta julafton vara en undantagsdag.

I love skumtomtar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar