Leta i den här bloggen

söndag, november 04, 2012

Att gå till frisören

I kvällstidningsbilagan fanns en annonsbilaga från Frisörföretagarna i Sverige och det var en del intressant läsning. Bland annat om skattefuskandet i branschen som till stor del minskat med den nya kassaregisterlagen som kom 2010. Men fortfarande förlorar staten många miljarder i uteblivna skatteintäkter varje år!

Att gå till frisören kostar ju en slant. Just nu betalar jag 390 kr för en klippning och det tycker jag är billigt. På mitt förra ställe i Göteborg betalade jag 440 kr. Men där var slingorna billigare. För mig är det viktigt att vara fin i håret och ha en välklippt frisyr men självklart har man bättre och sämre hårdagar. Men det blir ju färre "bad hairdays" om jag klipper mig regelbundet hos en frisör. Alla har vi ju olika hårtyper och hårkvalitet men mitt hår slits lätt och måste hållas välklippt så jag klipper mig ungefär var sjunde vecka.

Om några veckor ska jag till frisören för klippning och slingor och det ska bli så skönt! Efter slingorna i augusti pratade jag med frisören om att jag ville haft lite ljusare så det får det bli den här gången. Man behöver lite ljus mörkret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar