Leta i den här bloggen

lördag, november 24, 2012

Älskling vs snygging

En kompis berättade för mig att hon ändrat sitt namn i pojkvännens mobil för att skoja till det lite. Det tyckte jag var kul och bestämde mig för att göra samma sak. Sambon har nämligen alltid haft både för- och efternamn på mig i sin mobil. Det hänger kvar sen innan vi blev ihop och han känner flera Helena. Det känns lite väl formellt att spara flickvännen med efternamn. Iaf, för nån vecka sen gick jag in i hans mobil och döpte om mig till "Älskling Helena". Det tog nån dag innan han märkte det, det var när han skulle skicka ett sms till mig. Hihi!

Idag blev jag varse om att han hade gett tillbaka med samma mynt! Det plingade till ett sms och jag såg då att det var från "Min snygging".


Om någon undrar varför det står ICE före mamma och pappa så är det för att det betyder In Case of Emergency och det är vedertaget i väldigt många länder. Tanken är att vid en eventuell olycka eller liknande så ska räddnings- eller sjukvårdspersonal lätt kunna få veta vilka som är ens närstående. Jag hade ICE framför sambons namn tidigare men jag får väl lägga in så att det står ICE min snygging nu istället...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar