Leta i den här bloggen

torsdag, november 15, 2012

Ny plånbok!

En ynka dag klarade jag mig med trasig plånbok. Man använder sin plånbok mer än man tror, jag iaf. Har mitt tågkort däri och det ska visas på både buss och tåg varje dag. Jag ledsnade snabbt på att ta av och på det där gummibandet.

Jag slog till på plånboken jag hittade på Accent. Fick ju 25% rabatt och efter att ha kollat i ytterligare en väskaffär i Falkenberg insåg jag att jag inte hittar någon bättre och billigare. Bra plånböcker kostar, så enkelt är det!

En bra grej med att byta plånbok är att man får rensat. Shit vad mycket kvitton man har. Rensar då och då men nu var det ett tag sen. Det blir snabbt många kvitton när man äter mycket lunch ute och så fort man betalar med kort blir det två kvitton. Ändå skippar jag att ta kvitto ganska ofta. Så skönt att slänga de man inte behöver, vilket är nästan alla.

Den här plånkan känns perfekt för mig, rymlig, praktisk och snygg. Jag tvingades dock ge avkall på två sedelfack... Man kan inte få allt! Jag blev väldigt glad när jag hittade ett gammalt kort som var undangömt i min gamla plånbok. Det är en bild på min pappa som står så söt på Drottningtorget, tror det är taget nån gång kring 1957.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar